VII. říjen
I tento měsíc si připomeneme některé významné dny.
1.10. Mezinárodní den lékařů. Na počest všem lékařům zachraňujícím životy mnoha lidí po celém světě
5.10. Toto je druhý svátek po Dni učitelů v březnu na výročí J. Á. Komenského. Světový den učitelů byl vyhlášen roku 1994 v tento den začíná anketa Zlatý Ámos (anketa o nejoblíbenějšího učitele ČR).
10.10. Světový den duševního zdraví.
20.10. Den stromů byl ve světě vyhlášený již dříve, ale v České republice se začal slavit od roku 1906.
24.10. Světový den Organizace spojených národů, známé pod zkratkou OSN, vyhlásila sama sobě Organizace spojených národů.
Dále probíhá pro vybrané žáky doučování v kmenové třídě vždy v Po, Út od 07.00 - 07.45 a ve středu od 12.35 - 13.20
AKTUALITY:
24.10. Dnes si mohly děti prvně vyrobit draka z papíru, dřevěná konstrukce. Každý svého dráčka náležitě podlepil a taky pojmenoval. Příští hodinu se draci dokreslí, doladí a můžou jít na první zkušební let.
Začínáme se seznamovat v dílně s prostředím a úkoly, které nás čekají během školního roku.
VII. Fotogalerie - první práce v dílně
28.10. Státní svátek. Den vzniku samostatného Československého státu 1918
26.10.2022 až 30.10.2022 Podzimní prázdniny.
Tento měsíc se třída zapojila do akce, Vaříme z ovoce a zeleniny. Jako hlavní produkt bylo vybráno ovoce ze školní zahrady, které si děti sklidily a následně ve školní kuchyňce společně uvařily. Tentokrát byl vybrán recept na ovocný kompot z hrušek a jablek.
14.10. Příběhy skryté pod zemí, Sládečkovo muzeum vstupné 40,-kč.
Děti si mohly zkusit způsob života z KELTSKÉHO období. Keltské oblečení, rozdělávání ohně, výroba šperků, ručně si vyrobit mouku, ulovit si lukem divočáka na zahradě muzea.... Bylo k vidění mnoho krásné a zajímavé fotodokumentace z KELTSKÉHO naleziště okolí Slaného, Vítova, Velvar. Děkujeme pani kurátorce programu. Ta se dětem věnovala a srozumitelně jim vysvětlila.
10.10. Žáci si, v rámci projektového dne na téma Život kolem nás , zopakovali některé základní pojmy z oblasti ekologie. V počítačové pracovně si vyhledávali informace o třídění odpadu, o způsobech ochrany vody, půdy a ovzduší. V praktické části poznávali druhy stromů v okolí školy, zaznamenávali množství a typy kontejnerů na odpad. Nejzajímavější byla v lese umístněná expozice různých typů odpadků s udáním doby jejich rozkladu v přírodě.