Přípravná třída
Přípravná třída připraví na vstup do školy děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj, přednostně děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky nebo děti v posledním roce před nástupem k povinné školní docházce.
Důvodem mohou být např. specifické vzdělávací potřeby (např. logopedické vady, opožděný rozvoj i učení, snížená adaptabilita, dvoujazyčné prostředí atd.). U těchto dětí předpokládáme, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj tak, aby se bezproblémově začlenily do výchovně – vzdělávacího procesu v první třídě základní školy a předešlo se tak případným neúspěšným začátkům ve školní docházce.
Co je třeba udělat pro zahájení vzdělávání v přípravné třídě?
1) Vyplnit a zaslat „Žádost o zařazení do přípravné třídy“.
2) Nejlépe do 31. 5. odevzdat vyplněnou žádost spolu s rozhodnutím o odkladu školní docházky a se zprávou příslušného poradenského zařízení.
3) Přípravná třída se zpravidla zřizuje při počtu 10 dětí.
O zařazení dětí do přípravné třídy rozhoduje ředitelka školy na žádost zákonného zástupce dítěte a na základě písemného doporučení školského poradenského zařízení, které k žádosti přiloží zákonný zástupce.
Co přípravná třída nabízí?
- Děti se na školu připravují hravou formou v malé skupince pod vedením zkušené pedagožky každý den od 8,00 do 11,30 hod.
- Dětem je k dispozici oběd a po dohodě i pobyt ve školní družině nejdéle do 16,30 hod.
- S žáky bude pracovat dle potřeby speciální pedagog, logoped…..
- Dětem je k dispozici vybavení školy (učebna, herna, interaktivní tabule, tělocvična, pomůcky).
- V rámci výuky se účastnit kulturních a sportovních akcí, výletů atd.
- Docházka do přípravné třídy je povinná a bezplatná.
Jaký je výchovný a vzdělávací obsah přípravné třídy?
- Rozumová výchova (v oblastech: jazykové, komunikativní, matematických představ, rozumového poznání, grafomotoriky)
- Hudební výchova
- Výtvarná výchova
- Pracovní výchova
- Tělesná výchova
- Vytváření kulturně sociálních a hygienických návyků