II. S - listopad
Dne 17.11.2022 máme Den boje za svobodu a demokracii a Mezinárodní den studentstva
a 18.11.2022 je ředitelské volno, tudíž nejdeme do školy.
Vánoční přání
Abychom udělali alespoň malou radost seniorům, kteří nemají nikoho, kdo by jim dal vánoční přání, nakreslili jsme několik přáníček a doufáme, že vykouzlí úsměv.
Národní parky
Tentokrát měl pro nás pan Coubal připravenou přednášku na téma „Národní parky ČR“. Dozvěděli jsme se, že máme v ČR čtyři národní parky. Na videu jsme viděli zajímavosti těchto parků a hádali jsme zvířata, která tam žijí. Nepoznali jsme tetřeva hlušce. Mysleli jsme si, že to je bažant nebo krocan… Zajímavý byl rozhovor se strážcem parku, který nám přiblížil svou práci. Pan Coubal nám také ukázal videa, na kterých pomáhá zachraňovat přírodu např. na Kostarice a pomocí fotopasti se podařilo vyfotografovatčerného pantera, který se jen tak nevidí.
PV -Svatomartinské rohlíčky
Svatomartinské rohlíčky patří stejně jako husa k svátku svatého Martina. Paní učitelka přinesla těsto a my jsme se pustili do motání rohlíčků. Ještě jsme to nikdy nezkusili, proto nám to nejdřív moc nešlo. Ale zjistili jsme, že jsme vlastně docela šikovní a rohlíčky jsme naplnili oříškovou nádivkou. Nejvíc jsme se zasmáli, když jsme podle pokličky vykrojili kruh. Procvičili jsme si i matematiku, ukázali jsme si, co to je polovina, čtvrtiny a osminy. Z každého kruhu jsme měli 8 rohlíčků.
PV - Svatomartinská husa trochu jinak
Na svatého Martina se peče husa, k tomu má být knedlík a zelí. My jsme si ale připravili kuře a šťouchané brambory. Bylo to proto, že by se nám husa neupekla. Paní asistentka přinesla všechno, co bylo potřeba a řekla nám, co máme dělat. Byla to dobrota, mohli jsme si i přidat. Rádi vaříme a pečeme a pokaždé se naučíme něco nového. Ani mytí nádobí nám nevadí.
PV-VV Svatý Martin
Všichni jsme čekali, že přijede Martin na bílém koni, ale nepřijel. Povídali jsme si o tom, kdo byl Martin, proč byl svatý a jak pomohl žebrákovi. Dozvěděli jsme se, co jsou pranostiky a jaké pranostiky patří ke svatému Martinovi. Na okna jsme si dali průhledné obrázky formou vitráže, na kterých je svatý Martin na koni. Podobné obrázky jsme si udělali jako koláž, kolem Martina je plno malých koníčků. Moc nás to bavilo.
Připravujeme chlebíčky
Chlebíčky máme moc rádi a tak jsme si je připravili trochu sváteční. Adriana nás učila, jak se „zatočí“ salám, aby to bylo hezčí a pomazánku jsme si připravili vajíčkovou. Protože milujeme okurky a cibuli, ozdobili jsme si chlebíčky opravdu parádně. Blíží se vánoční svátky a tak jsme si připravili i sváteční tabuli. Docela jsme se u toho nasmáli. Mireček rád myje nádobí a tak umyl všechno, co bylo na stole.
Ořechy na vánoční cukroví
Protože se do vánočního cukroví dávají ořechy a my budeme určitě péct, vyloupali jsme si celou tašku ořechů. Nakonec jsme si vzali váhu, abychom zjistili, kolik máme ořechů a kolik skořápek a zjistili jsme, že ořechů je o hodně méně. Zároveň jsme si procvičili vážení na kuchyňské váze.
Sovy
Sova je krásný pták. Ukazovali jsme si různé druhy (výr, sýček, puštík) a nakonec jsme schovali sovy v kmenech stromů. Dívají se na nás velkýma očima. Aby jim nebylo smutno, přidali jsme k nim na větvi ještě dvě hodně barevné sovy a plno barevného podzimního listí.
Digitální technologie
Procvičování vědomostí na tabletech nás moc baví. Nemusíme psát a hned víme, co jsme udělali špatně, co nám nejde. Protože máme ve třídě několik ročníků, procvičuje každý to, co se právě učí. Někdo má násobilku, někdo počítá do 100, někdo do 20 a někdo do 5. Také doplňování hlásek do slov je pro někoho těžké a potom se smajlík diví.
Čtenářská gramotnost
Čtení s porozuměním nám moc nejde. Soustředíme se na čtení a potom si musíme znovu opakovat, o čem jsme četli. Dnes jsme si přečetli pohádku „Čert a Káča“. Odpovídali jsme na otázky v pracovních listech a nakonec jsme si pomocí obrázků pohádku sestavili tak, abychom ji mohli vyprávět.
Projektový den "Finanční gramotnost"
Řekli jsme si, co znamená „finanční gramotnost“, jaké máme mince a bankovky a které osobnosti jsou na bankovkách vyobrazeny. Povídali jsme si o tom, co jsou příjmy a výdaje a vyplnili jsme si společně několik pracovních listů na téma „nakupování“. S kasou plnou cvičných peněz jsme si zahráli na obchod a každý si něco nakoupil a zaplatil. Nakonec jsme si ještě procvičili finanční gramotnost na tabletech.