VII. (5.,7., 8.,9.) leden 24/25

 

 

 

 

Co nás čeká tento měsíc:

Těšíme se na vás 6.1.2025 ve škole a v novém roce

9.1. Zámeček Kladno, Můj den na Zemi od 10.30. - 1.,2, hodina výuka. Po skončení akce výuka pokračuje. Průkazky na MHD, nebo peníze na jízdné.

20.1. Projektový den - Barevný svět, I. stupeň do 11.30., II. stupeň do 12.25

31.1. Pololetní prázdniny

 

Dnes jsme si ukázali v hodině přírodopisu, z jakých částí se mikroskop skládá, jak se s ním pracuje, jak se vypočítá zvětšení a v závěru hodiny žáci zkoušeli pozorovat různé trvalé preparáty.
Příště už si žáci zkusí sestavit, pozorovat a zakreslovat vlastní biologické preparáty.

 

   

 

Projektový den - Barevný svět

Dne 20.1. jsme měli projektový den z oblasti multikultury „Barevný  svět“. Vybrali jsme si světadíl EVROPU. Zaměřili jsme se na Českou republiku, sousední státy – Rakousko, Polsko, Slovensko, Německo. Ještě jsme přidali Francii, která nás zaujala svou bohatou historií. Žáci si sami vyhledali základní informace o jednotlivých zemích, pracovali s atlasem, počítačem, interaktivní tabulí. Soustředili jsme se na oblast národních zvyků  a  tradic. Snažili se najít, co je pro tu zemi typické   např.  v oblasti gastronomie, kultury. Své poznatky pak prezentovali ve třídě. Pro doplnění jsme viděli také dokumenty, které nám vše shrnuly. Získané poznatky jsme uplatnili při plnění úkolů z pracovních listech.

Fotogalerie - Barevný svět

 

 

Pracovní činnosti - práce v hodinách

Dnes jsme si zkusili práci s dýhou. Různé druhy dýhy, kterou jsme si připravili a polepili připravené papírové krabičky. Vzniklo nám mnoho pěkných šperkovnic. Děti s tímto materiálem pracovaly prvně a vedly si velice zkušeně. 

Můj den na Zemi - Zámeček Kladno

Dnes  jsme se v Kladenském zámku zúčastnili  besedy na téma „Můj den na Zemi „. Společně jsme si  teoreticky prošli , jak probíhá náš den od rána  do večera. Co všechno potřebujeme  ke svému životu- vodu, světlo, teplo, potraviny, léky, oblečení, dopravní  prostředky, nábytek, různé spotřebiče, někde bydlet atd. Dále  co  po nás zůstává-  jakou zanechá každý člověk tzv. ekologickou stopu. Součástí besedy také bylo to, jak člověk může svým životním stylem pomoci  ochránit  přírodu , aby jeho nešetrným  způsobem  brzy nezanikla.