VII. (5.,7., 8.,9.) leden 24/25
Co nás čeká tento měsíc:
Těšíme se na vás 6.1.2025 ve škole a v novém roce
9.1. Zámeček Kladno, Můj den na Zemi od 10.30. - 1.,2, hodina výuka. Po skončení akce výuka pokračuje. Průkazky na MHD, nebo peníze na jízdné.
20.1. Projektový den - Barevný svět, I. stupeň do 11.30., II. stupeň do 12.25
31.1. Pololetní prázdniny
Dnes jsme si ukázali v hodině přírodopisu, z jakých částí se mikroskop skládá, jak se s ním pracuje, jak se vypočítá zvětšení a v závěru hodiny žáci zkoušeli pozorovat různé trvalé preparáty.
Příště už si žáci zkusí sestavit, pozorovat a zakreslovat vlastní biologické preparáty.
Projektový den - Barevný svět
Dne 20.1. jsme měli projektový den z oblasti multikultury „Barevný svět“. Vybrali jsme si světadíl EVROPU. Zaměřili jsme se na Českou republiku, sousední státy – Rakousko, Polsko, Slovensko, Německo. Ještě jsme přidali Francii, která nás zaujala svou bohatou historií. Žáci si sami vyhledali základní informace o jednotlivých zemích, pracovali s atlasem, počítačem, interaktivní tabulí. Soustředili jsme se na oblast národních zvyků a tradic. Snažili se najít, co je pro tu zemi typické např. v oblasti gastronomie, kultury. Své poznatky pak prezentovali ve třídě. Pro doplnění jsme viděli také dokumenty, které nám vše shrnuly. Získané poznatky jsme uplatnili při plnění úkolů z pracovních listech.
Pracovní činnosti - práce v hodinách
Dnes jsme si zkusili práci s dýhou. Různé druhy dýhy, kterou jsme si připravili a polepili připravené papírové krabičky. Vzniklo nám mnoho pěkných šperkovnic. Děti s tímto materiálem pracovaly prvně a vedly si velice zkušeně.
Můj den na Zemi - Zámeček Kladno
Dnes jsme se v Kladenském zámku zúčastnili besedy na téma „Můj den na Zemi „. Společně jsme si teoreticky prošli , jak probíhá náš den od rána do večera. Co všechno potřebujeme ke svému životu- vodu, světlo, teplo, potraviny, léky, oblečení, dopravní prostředky, nábytek, různé spotřebiče, někde bydlet atd. Dále co po nás zůstává- jakou zanechá každý člověk tzv. ekologickou stopu. Součástí besedy také bylo to, jak člověk může svým životním stylem pomoci ochránit přírodu , aby jeho nešetrným způsobem brzy nezanikla.