ÚNOR 2025
Co nás čeká v únoru ?
Hádej, čím jsem ? Co celý den a rok děláme, dopravní prostředky - svět kolem nás
7. 2. Beseda s MP Kladno - Bezpečnost
12. 2. Realizace programu Recyklace hrou - EVVO
10.2. - 28. 2. RecykloHRANÍ - SBĚR DROBNÉHO ELEKTRA
19. 2. Den otevřených dveří, od 9,00 - 17,00 hodin
27. 2. Cvičení v přírodě
SMYSLOVÁ HRA
Před prázdninami jsme si, procvičením hmatové percepce (spojené s popisem toho, co děti lovily v pytli) upevnili pojmy dlouhý, delší, nejdelší, silný a slabý. Lokomočním cvičením jsme se učili záchranou, transportní stoličku.
EKOABECEDA - RecykloHRANÍ
EKOABECEDA - RecykloHRANÍ děti zakončily kreativním úkolem na téma: "Jak snížit svoji spotřebu."
PROPOJENÍ PŘEDMATEMATICKÝCH PŘEDSTAV A JAZYKOVÝCH ČINNOSTÍ S CVIČENÍM
V hodinách předmatematických představ jsme opakovali tvary. Proč nepropojit jazykové cvičení, předmatematické představy (tvary, které nás obklopují) s cvičením ? Jde to. S dětmi jsme procvičili kruh, rovnou čáru, kolečko - vzájemnou kooperaci při soutěži družstev se zapojením bederního svalstva a horních končetin, ale i pravo - levou orientaci, předložkové vazby, antonyma - na, pod, u, nahoru, dolů, před, za, pomalu, rychle, ale i stupňování - rychleji, nejrychleji..(v rušné části hodiny) a při rozcvičce. Děti poznají obdélník(žíněnky) který se nám proměnil v bezpečné plavidlo na rozbouřené vodě, ze které se vynořil krokodýl, před kterým musely doplavat do přístavu (posilování svalstva trupu, horních a dolních končetin)
POHYB V TĚLOCVIČNĚ
Zítra nás čeká cvičení v přírodě. Ještě nevíme, jak nám půjde počasí naproti, ale raději jsme se na něj dnes připravili. Nejprve jsme se dozvěděli, co nás dnes čeká. Reakcí na signál, změnou směru, ale i rozcvičkou a soutěží družstev jsme se nachystali na zítřejší dopoledne. Výuku jsme zakončili cvičením pro posílení rovnováhy a práci s těžištěm těla na balančních míčích.
MUZICÍROVÁNÍ V PT
Další fotografie
Zopakovali jsme si všechny nástroje z Orffova instrumentáře a zahráli si na orchestr. Zopakovali jsme si písničku O dvou mrazících, ale i písničky na přání. Děti si procvičili solmizační slabiky, správné držení těla při zpěvu. Hudební činnosti jsme propojili s jazykovými (rytmizace říkadel)
JAZYK A KOMUNIKACE
Masopustním vozem (procvičování barev, reakcí na signál a změnu směru) jsme projeli chodbou zpět do naší třídy, což nám přikázal SE - MA - FOR a STOPKA. Na tabuli se nám objevila STOPA. A ne jedna. Učíme se básničku od pana spisovatele Jana Čarka - Stopy ve sněhu (jazykové činnosti, procvičování rýmu, slov obdobně znějících..) na konci dne se kluci pustili do stavění věže, jedna byla veliká, druhá větší, třetí největší.
NÁVŠTĚVA MEDVĚDICE - UKONČENÍ MASOPUSTU
Dnes nás přišla navštívit medvědice, se kterou jsme se potkali před zimním spánkem. Slušně zaklepala na dveře, byla i přezutá. Zima nám pomalu končí, brzy přijde jaro, medvědice si s námi přišla zopakovat vše, co o ní víme, co jsme se naučili o masopustní tradici. Tu jsme ukončili masopustním tancem, ke kterému se přidala i gorila, co po světě chodila. Medvědice nás pozvala na masopustní veselí v Kladně, které se bude konat o víkendu. Prý se tam také zastaví.
DIFERENCIACE VÝUKY V PŘÍPRAVNÉ TŘÍDĚ
Diferenciace výuky v PT - zkoušíme práci ve skupinách. Část dětí se věnovala výtvarným činnostem - akvarelu. Písničku o dvou mrazících už známe, brzy se budeme učit i druhou sloku. A tak jsme si, jako opravdoví mrazíci, vyzkoušeli kreslit na okno (práce s vodovou barvou, světlým odstínem modré, špejlí, štětcem, tiskem igelitu na papír. Druhá skupinka dětí pracovala s interaktivní tabulí se spořícím prasátkem.
ZIMNÍ SPORTY - BOBOVÁNÍ
Těšili jsme se do tělocvičny, ale protože nám přálo počasí (konečně) vydali jsme se bobovat.Co je to sníh a led již víme, stejně tak známe některé zimní sporty, které jsme si představili a vyzkoušeli (lyžování, bruslení..) Byla nám zima, studily nás ruce, ale ty jsme si zahřály v zimním oblečení. A hned nám bylo teplo.
PŘEDMATEMATICKÉ PŘEDSTAVY - FINANČNÍ GRAMOTNOST
Spolu s předmatematickými představami jsme propojili i finanční gramotnost. Děti určovaly počet kusů, které zakoupily, sčítaly a odečítaly peníze, které budou k nákupu potřeba. Pracovali jsme s chybou, kuličovým počítadlem, číselnou řadou 1 - 10 při sčítání, při odčítání 0 -5.
PROCVIČENÍ ZRAKOVÉHO VNÍMÁNÍ - PRÁCE S DT
Dnes nás "potrápila" interaktivní tabule." Děti musely vyhledávat dva odlišné, ale i stejné obrázky, procvičovali jsme zrakové vnímání. Zítra se již těšíme do tělocvičny.
OSLAVA NAROZENIN MARTINA VU
Náš kamarád Martínek Vu dnes slavil narozeniny. Je už velký kluk, je mu 7 let ! Všechny děti Martinovi popřály a pak si společně zatancovaly. Martinovi přejeme vše nejlepší, hodně zdraví, štěstí a kamarádů.
CO CELÝ DEN DĚLÁME ? ČASOVÁ DIFERENCIACE DNE
Po masopustním tvoření a maškarním reji jsme procvičovali časovou diferenciaci dne - ráno, poledne, večer, opakujeme dny v týdnu, roční období. Za pomoci interaktivní tabule nás dnes "potrápil" ŠKOLÁKOV - děti vyhledávaly dvojici shodných a rozdílných obrázků. Protože nám zbylo trochu času, využili jsme ho pro vytvoření valentýnského srdíčka - procvičení jemné motoriky, koordinaci ruky a oka - provlékání bavlnkou, ořezávání tužek.
MASOPUSTNÍ TVOŘENÍ - REJ MAŠKAR
V tomto týdnu se děti seznámily s dalším svátkem - Masopustem. Dozvěděly se, proč se koná, jak probíhá rej maškar na jeho počest. A co ty maškary vlastně jsou ...? To jsme se dozvěděli z pohádky Chaloupka na vršku, ale i od našich pohádkových kamarádů, o kterých nám napsal pan Josef Lada, který je i autorem obrázkových příběhů o Bubácích a hastrmanech. Protože již všechno víme, pustili jsme se do tvoření - z dětí v přípravné třídě se stali masopustní zajíčci. Alespoň na chvíli...
MP KLADNO - BEZPEČNOST DĚTÍ
RecykloHRANÍ v PŘÍPRAVNÉ TŘÍDĚ
V rámci projektu RECYKLACE HROU nás navštívili lektoři EVVO programu. Děti si upevnily stávajicí vědomosti o ochraně přírody.
RecykloHRANÍ - SBĚR DROBNÉHO ELEKTRA
KONSTRUKČNÍ A NÁMĚTOVÉ HRY
Další fotografie
Hrajeme si na kuchaře, požárníky, prodejce a prodavače, stavíme obchodní středisko, ale i vesmírnou loď. Na pana spisovatele jsme si zahráli již v prosinci, čeká nás ještě řada profesí, které si vyzkoušíme.
HÁDEJ, ČÍM JSEM ?
Navštívili nás muzikanti z Vějíře. Zrovna si povídáme a učíme se o tom, jaká existují zaměstnání. Poslechli jsme si opravdické muzikanty - houslisty, kteří nám zahráli na housle. Protože některá povolání již známe, zkoušeli jsme k nim přiřazovat dopravní prostředky, bez kterých se při své práci neobejdou. Řidič bez auta, vlak-ve-dou-cí bez vlaku, pi-lot bez letadla... Abychom se vyhnuli stereotypním obrázkům a jen "dotykačce" s dětmi cvičíme logické uvažování, časovou posloupnost, ale zapojujeme i sluch (zvuky) které dopravní prostředky právě projely okolo (některé děti poslouchají zvuk, ostatní kontrolují vizuální správnost) Propojili jsme věcné učení s podporou digitální technologie, ale i s tím nejcennějším - práci s chybou.
PRACOVNÍ ČINNOSTI - HRA NA POPELÁŘE
V únoru se budeme seznamovat s některými profesemi, které již děti znají. Dnes jsme si zahráli na popeláře a uklízeče. Pracovní činnosti - úklid v okolí školy a péči o náš exteriér - si děti moc oblíbily. A některým dospělým v tom jdou i příkladem. Dětem se výsledek jejich práce povedl a shodly se, že zvířátka, která tu s námi v zimě zůstávají, nám určitě poděkují. Odpadků byly tři pytle.
PERCEPČNÍ VNÍMÁNÍ
Další fotografie
Interaktivní tabule nás moc baví. Ale abychom si sami zvládli zapnout knoflíky, zip, tkaničky u bot a správně jsme zacházeli s pastelkami a tužkou, posilujeme jemnou motoriku. Procvičujeme nejen kognitivní verbální funkce, zapojujeme všechny smysly, ale i sluchovou paměť, pomáháme si pohybem a Orffovým instrumentářem.