ÚNOR 2025

Co nás čeká v únoru ?

Hádej, čím jsem ? Co celý den a rok děláme, dopravní prostředky - svět kolem nás
 
7. 2. Beseda s MP Kladno - Bezpečnost
 
12. 2. Realizace programu Recyklace hrou - EVVO
 
10.2. - 28. 2. RecykloHRANÍ - SBĚR DROBNÉHO ELEKTRA
 
19. 2. Den otevřených dveří, od 9,00 - 17,00 hodin
 
27. 2. Cvičení v přírodě
 
 

SMYSLOVÁ HRA

 
Další fotografie
 
Před prázdninami jsme si, procvičením hmatové percepce (spojené s popisem toho, co děti lovily v pytli) upevnili pojmy dlouhý, delší, nejdelší, silný a slabý. Lokomočním cvičením jsme se učili záchranou, transportní stoličku.

EKOABECEDA - RecykloHRANÍ

 
Další fotografie
 
EKOABECEDA - RecykloHRANÍ děti zakončily kreativním úkolem na téma: "Jak snížit svoji spotřebu."

PROPOJENÍ PŘEDMATEMATICKÝCH PŘEDSTAV A JAZYKOVÝCH ČINNOSTÍ S CVIČENÍM

 
Další fotografie
 
V hodinách předmatematických představ jsme opakovali tvary. Proč nepropojit jazykové cvičení, předmatematické představy (tvary, které nás obklopují) s cvičením ? Jde to. S dětmi jsme procvičili kruh, rovnou čáru, kolečko - vzájemnou kooperaci při soutěži družstev se zapojením bederního svalstva a horních končetin, ale i pravo - levou orientaci, předložkové vazby, antonyma - na, pod, u, nahoru, dolů, před, za, pomalu, rychle, ale i stupňování - rychleji, nejrychleji..(v rušné části hodiny) a při rozcvičce. Děti poznají obdélník(žíněnky) který se nám proměnil v bezpečné plavidlo na rozbouřené vodě, ze které se vynořil krokodýl, před kterým musely doplavat do přístavu (posilování svalstva trupu, horních a dolních končetin)

POHYB V TĚLOCVIČNĚ

 
Další fotografie
 
Zítra nás čeká cvičení v přírodě. Ještě nevíme, jak nám půjde počasí naproti, ale raději jsme se na něj dnes připravili. Nejprve jsme se dozvěděli, co nás dnes čeká. Reakcí na signál, změnou směru, ale i rozcvičkou a soutěží družstev jsme se nachystali na zítřejší dopoledne. Výuku jsme zakončili cvičením pro posílení rovnováhy a práci s těžištěm těla na balančních míčích.

MUZICÍROVÁNÍ V PT

Další fotografie

Zopakovali jsme si všechny nástroje z Orffova instrumentáře a zahráli si na orchestr. Zopakovali jsme si písničku O dvou mrazících, ale i písničky na přání. Děti si procvičili solmizační slabiky, správné držení těla při zpěvu. Hudební činnosti jsme propojili s jazykovými (rytmizace říkadel)

JAZYK A KOMUNIKACE

Další fotografie
 
Masopustním vozem (procvičování barev, reakcí na signál a změnu směru) jsme projeli chodbou zpět do naší třídy, což nám přikázal SE - MA - FOR a STOPKA. Na tabuli se nám objevila STOPA. A ne jedna. Učíme se básničku od pana spisovatele Jana Čarka - Stopy ve sněhu (jazykové činnosti, procvičování rýmu, slov obdobně znějících..) na konci dne se kluci pustili do stavění věže, jedna byla veliká, druhá větší, třetí největší.

NÁVŠTĚVA MEDVĚDICE - UKONČENÍ MASOPUSTU

Další fotografie
 
Dnes nás přišla navštívit medvědice, se kterou jsme se potkali před zimním spánkem. Slušně zaklepala na dveře, byla i přezutá. Zima nám pomalu končí, brzy přijde jaro, medvědice si s námi přišla zopakovat vše, co o ní víme, co jsme se naučili o masopustní tradici. Tu jsme ukončili masopustním tancem, ke kterému se přidala i gorila, co po světě chodila. Medvědice nás pozvala na masopustní veselí v Kladně, které se bude konat o víkendu. Prý se tam také zastaví.

DIFERENCIACE VÝUKY V PŘÍPRAVNÉ TŘÍDĚ

 
Další fotografie
 
Diferenciace výuky v PT - zkoušíme práci ve skupinách. Část dětí se věnovala výtvarným činnostem - akvarelu. Písničku o dvou mrazících už známe, brzy se budeme učit i druhou sloku. A tak jsme si, jako opravdoví mrazíci, vyzkoušeli kreslit na okno (práce s vodovou barvou, světlým odstínem modré, špejlí, štětcem, tiskem igelitu na papír. Druhá skupinka dětí pracovala s interaktivní tabulí se spořícím prasátkem.

ZIMNÍ SPORTY - BOBOVÁNÍ

Další fotografie
 
Těšili jsme se do tělocvičny, ale protože nám přálo počasí (konečně) vydali jsme se bobovat.Co je to sníh a led již víme, stejně tak známe některé zimní sporty, které jsme si představili a vyzkoušeli (lyžování, bruslení..) Byla nám zima, studily nás ruce, ale ty jsme si zahřály v zimním oblečení. A hned nám bylo teplo.

PŘEDMATEMATICKÉ PŘEDSTAVY - FINANČNÍ GRAMOTNOST

 
Další fotografie
 
Spolu s předmatematickými představami jsme propojili i finanční gramotnost. Děti určovaly počet kusů, které zakoupily, sčítaly a odečítaly peníze, které budou k nákupu potřeba. Pracovali jsme s chybou, kuličovým počítadlem, číselnou řadou 1 - 10 při sčítání, při odčítání 0 -5.

PROCVIČENÍ ZRAKOVÉHO VNÍMÁNÍ - PRÁCE S DT

Další fotografie
 
Dnes nás "potrápila" interaktivní tabule." Děti musely vyhledávat dva odlišné, ale i stejné obrázky, procvičovali jsme zrakové vnímání. Zítra se již těšíme do tělocvičny.

OSLAVA NAROZENIN MARTINA VU

 
Další fotografie
 
Náš kamarád Martínek Vu dnes slavil narozeniny. Je už velký kluk, je mu 7 let ! Všechny děti Martinovi popřály a pak si společně zatancovaly. Martinovi přejeme vše nejlepší, hodně zdraví, štěstí a kamarádů.

CO CELÝ DEN DĚLÁME ? ČASOVÁ DIFERENCIACE DNE

 
Další fotografie
 
Po masopustním tvoření a maškarním reji jsme procvičovali časovou diferenciaci dne - ráno, poledne, večer, opakujeme dny v týdnu, roční období. Za pomoci interaktivní tabule nás dnes "potrápil" ŠKOLÁKOV - děti vyhledávaly dvojici shodných a rozdílných obrázků. Protože nám zbylo trochu času, využili jsme ho pro vytvoření valentýnského srdíčka - procvičení jemné motoriky, koordinaci ruky a oka - provlékání bavlnkou, ořezávání tužek.

MASOPUSTNÍ TVOŘENÍ - REJ MAŠKAR

 
Další fotografie
 
V tomto týdnu se děti seznámily s dalším svátkem - Masopustem. Dozvěděly se, proč se koná, jak probíhá rej maškar na jeho počest. A co ty maškary vlastně jsou ...? To jsme se dozvěděli z pohádky Chaloupka na vršku, ale i od našich pohádkových kamarádů, o kterých nám napsal pan Josef Lada, který je i autorem obrázkových příběhů o Bubácích a hastrmanech. Protože již všechno víme, pustili jsme se do tvoření - z dětí v přípravné třídě se stali masopustní zajíčci. Alespoň na chvíli...

MP KLADNO - BEZPEČNOST DĚTÍ

 

RecykloHRANÍ v PŘÍPRAVNÉ TŘÍDĚ

Další fotografie
 
V rámci projektu RECYKLACE HROU nás navštívili lektoři EVVO programu. Děti si upevnily stávajicí vědomosti o ochraně přírody.

RecykloHRANÍ - SBĚR DROBNÉHO ELEKTRA

 

KONSTRUKČNÍ A NÁMĚTOVÉ HRY

Další fotografie

Hrajeme si na kuchaře, požárníky, prodejce a prodavače, stavíme obchodní středisko, ale i vesmírnou loď. Na pana spisovatele jsme si zahráli již v prosinci, čeká nás ještě řada profesí, které si vyzkoušíme.

HÁDEJ, ČÍM JSEM ?

Další fotografie
 
Navštívili nás muzikanti z Vějíře. Zrovna si povídáme a učíme se o tom, jaká existují zaměstnání. Poslechli jsme si opravdické muzikanty - houslisty, kteří nám zahráli na housle. Protože některá povolání již známe, zkoušeli jsme k nim přiřazovat dopravní prostředky, bez kterých se při své práci neobejdou. Řidič bez auta, vlak-ve-dou-cí bez vlaku, pi-lot bez letadla... Abychom se vyhnuli stereotypním obrázkům a jen "dotykačce" s dětmi cvičíme logické uvažování, časovou posloupnost, ale zapojujeme i sluch (zvuky) které dopravní prostředky právě projely okolo (některé děti poslouchají zvuk, ostatní kontrolují vizuální správnost) Propojili jsme věcné učení s podporou digitální technologie, ale i s tím nejcennějším - práci  s chybou.

PRACOVNÍ ČINNOSTI - HRA NA POPELÁŘE

 
 
Další fotografie
 
V únoru se budeme seznamovat s některými profesemi, které již děti znají. Dnes jsme si zahráli na popeláře a uklízeče. Pracovní činnosti - úklid v okolí školy a péči o náš exteriér - si děti moc oblíbily. A některým dospělým v tom jdou i příkladem. Dětem se výsledek jejich práce povedl a shodly se, že zvířátka, která tu s námi v zimě zůstávají, nám určitě poděkují. Odpadků byly tři pytle.

PERCEPČNÍ VNÍMÁNÍ

Další fotografie

Interaktivní tabule nás moc baví. Ale abychom si sami zvládli zapnout knoflíky, zip, tkaničky u bot a správně jsme zacházeli s pastelkami a tužkou, posilujeme jemnou motoriku. Procvičujeme nejen kognitivní verbální funkce, zapojujeme všechny smysly, ale i sluchovou paměť, pomáháme si pohybem a Orffovým instrumentářem.