VIII. - červen

Přejeme všem hezké prázdniny a těšíme se na příští školní rok.

AKTUALITY:

24.6. až 27.6.vyučování do 12.h.

V pátek 28.6. 1 vyučovací hodina

Pracovní doba - sekretariát v době prázdnin: Červenec 10 - 13.h.

Srpen 26. až 30.8.

16., 17.9. Náhradní termín pro žáky, kteří nebyli hodnoceni za II.pololetí.

1.6. Mezinárodní DEN DĚTÍ

10.6. Beseda se včelařem, zdarma

11.6. Školní výlet - Okoř (peníze na MHD, průkazky, kapesné, pitný režim)

17.6. První pomoc, prevence 09-13.h náměstí Starosty Pavla

19.6. Projektový den, VKZ - Škola a život (modelové situace)

20.6. Výlet BEROUN, odjezd v 08.h. návrat cca 15.h, svačina,kapesné,pitný režim. Muzeum vstupné 20,-kč

24.6. Turistický výlet - jezírko Libušín, přírodní zajímavosti v okolí

28.6. VYSVÉDĆENÍ

Turistický výlet k jezírku

Dnes 24.6. jsme podnikli turistický výlet k „Libušínskému jezírku“. Ráno jsme vyrazili svižným krokem přes celé Kladno směrem  k místu Pod Průhonem, dále jsme pak pokračovali až na Bresson. Dorazili jsme k lesu, kde jsme  na lavičce posvačili. Před námi byla nejnáročnější  část vycházky, a to strmý sestup  ze stráně dolů k jezírku. Byli jsme opatrní, takže jsme to zvládli bez újmy. U vodní plochy jsme prostudovali tabulky se zajímavými  informacemi o tomto prostoru. Odpočinuli na lavičkách, dojedli zbytek svačin a vydali se zpátky. Tentokrát před námi bylo zase náročné stoupání. Zdolali jsme ho a vydali se cestou k autobusové zastávce, nastoupili jsme a rozjeli se  směrem  ke škole. Počasí nám přálo, byla legrace, výlet se nám opět vydařil.

Fotogalerie - Turistický výlet k jezírku

Školní výlet Beroun, Zbiroh

20. 6. jsme navštívili zámek Zbiroh. Paní průvodkyně nám zajímavě vyprávěla o jeho historii v průběhu několika stoletích. Prohlédli jsme si několik různě zařízených pokojů s dobovým nábytkem a dalším zařízením a doplňky, obrazy majitelů a vitríny s jejich osobními věcmi. Dále nás autobus dovezl do Berouna. Tam jsme si pověděli něco o historii města, zaujali nás starobylé hradby, pěkný pohled na řeku Berounku, městské brány. Na Husově náměstí jsme si dali zmrzlinu, posvačili. Pak jsme se přesunuli na objednanou prohlídku místního muzea. Tam jsme se dozvěděli mnoho informací o horninách a minerálech- jejich vzniku, těžbě a následném využití. Plni nových dojmů jsme se odpoledne vrátili ke škole a rozešli domů.

Fotogalerie - Zbiroh, Beroun

Projektový den - VKZ

Dnes 19.6. jsme měli poslední projektový den v tomto školním roce, a to na téma „Škola a zdraví“. Tato problematika se týká nás všech a zahrnuje různé oblasti- zdravý životní styl, zásady zdravé výživy,  1. pomoc, prvky z dopravní výchovy a prevenci v užívání návykových látek, chování  za mimořádných událostí, činnost složek IZS. Společně s dětmi jsme si připomněli, co už o těchto pojmech známe, co si pod nimi představujeme, s čím si je umíme spojit. Navázali jsme tak na pondělní Preventivní program, který pro školy připravily složky kladenského IZS. Vyzkoušeli jsme si modelové situace – jak správně postupovat při přivolání záchrany -  např. při pomoci člověku  v bezvědomí, při úrazu hlavy, přehřátí, pádu z kola  apod. Část dne jsme se věnovali také zdravé výživě – sestavili vhodný jídelníček, připomněli  pitný režim. Důrazně jsme si vysvětlili nebezpečí a rizika spojená s užíváním různých návykových látek. Pracovali jsme s materiály na interaktivní tabuli, vyplňovali i pracovní listy. Před prázdninami jsme se soustředili také na dopravní výchovu, hlavně na bezpečné chování  při jízdě na kole, pohybu po městě, dodržování bezpečnostních pravidel.

Ukázka první pomoci

17. 6. se celá naše třída zúčastnila  akce PRVNÍ POMOC – PREVENCE, kterou pro kladenské školáky připravily všechny složky IZS. Zástupci PČR, hasičů, MP Kladno a zdravotníci, připravili na  náměstí Starosty Pavla, ukázky  ze své každodenní práce. Děti si mohly prohlédnout hasičské auto s celou výbavou, posadit se do něj, vyzkoušet dýchací přístroj, helmu, oblečení pro výjezd k požáru, způsob komunikace hasičů během akce. Na několika stanovištích zdravotníků se učili žáci poskytnout  1. pomoc při různých typech poranění, bezvědomí, mohli si nechat změřit tlak, viděli vybavení sanitky. Dále byla připravena ukázka zásahu PČR při napadení osoby ozbrojeným útočníkem. Program byl pěkně připravený, děti byly spokojené. Získané poznatky a dovednosti si mohou následně ověřit  v rámci projektového dne ve škole, který je právě zaměřen na  péči o své zdraví  a zdravý životní styl.

Fotogalerie - První pomoc, ukázky a nácvik

Sladká tečka na konec

Poslední vaření a pečení v tomto školním roce vyšlo na třídy VIII.8., a VI.6.. Dnes si děti upekly vanilkové muffiny. Na pečení bylo vše připravené, aby nic nechybělo a mohl se začít co nejdříve s přípravou těsta. Sladká tečka na konec školního roku se nám vydařila. Spokojenost všech zúčastněných kuchařů byla vidět na prázdných talířcích, které se vracely.

Školní výlet na OKOŘ

Dnes jsme se už konečně dočkali. Autobusem jsme se vypravili na dlouho naplánovaný třídní výlet. Cílem naší cesty byla hlavně zřícenina hradu Okoř, ale rozhodli jsme se prozkoumat i blízké okolí. Po příjezdu na místo jsme se chvíli zdrželi v podhradí, kde byla pěkně posekaná louka. Tam bylo vhodné místo na trošku sportování, mírná stráň, která přímo vybízela k válení sudů – to nám šlo moc dobře a byla to dobrá zábava. Pak jsme se usadili na lavičkách a stali se z nás najednou malíři, kteří se pokusili hrad namalovat, a i to se nám povedlo. Vydali jsme dost energie, tak přišel čas na svačinu. Pak už jsme vyrazili na obhlídku hradu a cestou přidali něco z historie. Měli jsme ještě dost času, tak jsme při zpáteční cestě prošli také kolem starého mlýna, viděli prudký splav a chatovou osadu ukrytou v lese. A protože se blížilo poledne, zlákalo nás posezení v místním bufetu, kde jsme si dopřáli hranolky, sýr, limonádu i nanuky. Z místní autobusové zastávky nás pak autobus zavezl zase zpátky do Kladna ke škole, kde jsme se rozešli domů. Počasí nám přálo, všichni byli trošku unavení z pobytu na čerstvém vzduchu, ale spokojení, takže výlet se vydařil.

Fotogalerie - výlet OKOŘ

Beseda se včelařem p. J.Cafourkem

Dnes se v naší škole konala beseda s panem „VČELAŘEM“. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí ze života hmyzu, jeho významu pro celou přírodu. Hlavní část přednášky byla zaměřena na opylovače rostlin, ke kterým patří ve velkém zastoupení, kromě včel, vos a čmeláků, také mouchy, motýli a další druhy z říše hmyzu. Překvapením bylo, kolik druhů včel, vos a čmeláků vůbec existuje a u nás i jinde ve světě. Společně jsme i připomněli jaké všechny produkty nám včely poskytují , např. med, vosk, propolis ,jed nebo mateří kašičku. Podrobněji jsme se seznámili i se způsobem jejich života. Kde pobývají v zimě, jak se rozmnožují, čím se živí, jakou úlohu má včelí královna, dělnice nebo trubec. Přednáška byla zajímavá i poučná.

Fotogalerie - Povídání nejn o včelách

Další projekt z naší dílny

Před několika týdny jsme začali pracovat na dalším projektu. Jedná se  o stavbu hmyzího hotelu do naší zahrady. Práce se musí rozložit mezi činnosti na školním pozemku a dílný. Opět se zapojí mnoho tříd. Každý se během prací na výrobku dozví mnoho zajímavostí. Například o funkci, účelu proč tento hotel pro broučky stavíme, čemu poslouží a mnoho dalších podrobností. Až bude hotel dokončen, umístíme ho dle parametrů na správné místo.

Počítáme s tím, že výrobek bude multifunkční a využívat ho mohou i děti. Bude osazen z jedné strany tabulí. Na tu si budou moci děti psát, malovat při pobytu na zahradě...

Fotogalerie - Projekt "HMYZÍ HOTEL"

Dětský den

V pátek jsme, jako každý rok, oslavili společně svátek všech dětí. Bylo připraveno několik soutěží, sportovní atrakce, vědomostní kvíz. Odměnou byla sladkost a udělení DIPLOMU. Počasí nám velmi přálo, proto jsme mohli využít i sportoviště v areálu Sletiště a nově vybudovaného přírodního naučného parku. Nakonec jsme si dali malé občerstvení před cestou zpět do školy. Oslava dětského dne se velmi zdařila ke spokojenosti všech dětí.