ČERVEN

Co nás čeká v červnu ?
 
6. 6. - Schůzka rodičů budoucích prvňáčků - 15,30 - 1. patro
 
7. 6. - Roztančená škola - od 9,00
 
10.6. – Beseda o včelách - s včelařem
 
16. 6. - Den otců - připomeneme si ho - 14. 6.  
 
19.6. - Projektový den  " Škola a zdraví"
 
21.6. – Výlet na STATEK LUKÁŠOVI STOCHOV - sraz u vchodu k šatnám v 7,40 - 7,50 odchod od školy v 7,50 hod.
 
28. 6. 2024 - Slavnostní ukončení školního roku - výuka končí po 1. vyučovací hodině v 8,45 hod.
 
28. 6. 2024 -  Prosíme o kompletní vyklizení skříněk v prostorách šaten.
 

VŠEM PŘEJEME KRÁSNÉ LÉTO A HEZKÉ PRÁZDNINY DĚTEM.

 

HODINY - LIDÉ A ČAS

Poslední týden se snažíme navázat na naše předchozí zkušenosti a učíme se o tom, jak, plynutím času, lidé měřili a zaznamenávali čas. Poznali jsme hodiny sluneční, vodní, Pražský orloj, víme, jak počítal a měřil čas Robinson Crusoe. Viděli jsme hodinky kapesní. Vyrobili jsme si hodiny opravdové, na kterých se učíme poznávat velkou a malou ručičku,  hodinu celou a hodiny půl.
 

VÝLET NA FARMU ZVÍŘAT VE STOCHOVĚ

Výletem na farmu manželů Lukášových ve Stochově jsme ukončili školní rok 2023/2024. Počasí nám přálo, děti si výlet užily, u místního rybníka se s námi vyfotil i opravdový vodník. Na farmě měly jedinečnou příležitost si prohlédnout, ale i pohladit a pochovat kontaktní zvířata a jejich mláďata ( koťata, morčata, křečky, kachňata, kuřátka, housata,  králíka domácího, ale i suchozemskou želvu ostruhatou z daleké Afriky.
Spousta dětí si měla možnost prvně prohlédnout opeřené obyvatele našich dvorků a chlévů.
Některá zvířata nebyla kontaktní, ale děti měly neopakovatelnou příležitost si zblízka prohlédnout klokana Bennettova, který se ale vůbec nenechal vyfotit, pštrosa Emu, obávaného hlídače -  severoafrického pštrosa i s jeho mláďaty, prériového psouna,který je příbuzným surikat a stádo malých, zakrslých koz, ale i nutrie a malé veverky - o těch jsme se dozvěděli, že dokáží pít a jíst vzhůru nohama.
 
 
Další fotografie

PROJEKTOVÉ UČENÍ - ŠKOLA A ZDRAVÍ

V dnešním projektovém učení na téma "Škola a zdraví" jsme propojili několik oblastí. Děti dostaly "leták ze supermarketu", který dobře znají. Podle různých slovních pokynů (strana č.2, vlevo x vpravo x dole x nahoře..) vyhledávaly potraviny, které jsou zdravé, ale i které nejsou. Následně jsme již společně řadili potraviny podle velikosti, barev, ale i podle ceny. Propojením jazykové a logické činnosti již děti vnímají praktické uchopení slov nadřazených a podřazených, tzn.: ovoce - jablko, hruška, jahoda..drogerie ( co patří do koupelny a na WC ) toaletní papír, mýdlo, šampon, atd. 
 

DEN OTCŮ

K mezinárodní svátku všem tatínkům, tátům a taťkům děti vyrobily krásná přáníčka... prý se moc líbila....

PROPOJENÍ ROZVOJE JAZYKA A LOGICKÝCH PŘEDSTAV

Rozloučili jsme se s naším kamarádem Vítkem a jeho tetou, která nám všem ukázala panorama Hradčan, kde bydlí pan prezident. Chtěli jsme jít na návštěvu, ale Vítkova teta nás přesvědčila, že pan prezident určitě není doma, protože jsme nikde neviděli vlajku, tak jsme raději nezvonili. Navštívili jsme Pražský orloj a Karlův Most. Poslední den Vítkovy návštěvy jsme se šli podívat do zoologické zahrady, kde si chtěl Vítek vzít a odvézt domů nějaké zvíře. Shodli jsme se na tom, že hroch by se nevešel do vlaku ( je tlustý,velký.. ) a kočkodan ( menší, rychlejší) by nás pokousal. Na závěr naši spolužáci postavili Karlův most a repliku Staroměstského orloje. Děti si procvičily předmatematické představy, včetně prostorové orientace (první, poslední, vepředu, vzadu, pravá x levá..)  a časové posloupnosti - trénujeme na výuku hodin, analýzu a syntézu hlásek - děti stále potřebují procvičovat rozklad slova na slabiky, určovat první, ale i poslední hlásku, ve které dost často chybují. Stále upevňujeme a procvičujeme schopnost vyprávět celou větou a logickou časovou posloupnost čteného příběhu.

Další fotografie

PROCVIČOVÁNÍ HRUBÉ A JEMNÉ MOTORIKY

Stále procvičujeme hrubou motoriku - vzájemnou spoluprací měly děti za úkol dostat míč ke kraji, ke kamarádovi, doprostřed, výš x níž, udržet míč na stejném místě při změně polohy těla..atd. Následně jsme procvičovali motoriku jemnou, s praktickými dovednostmi. Není jednoduché vložit euroobal jako "poslední" otevřeným okrajem "nahoře" a uzavřeným "dole" a  bílým okrajem na "levou stranu." Někteří stále potřebují větší časovou dotaci k tomu, aby obrázek, či pracovní list vložili správně a podle pokynů.

 

Další fotografie

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - VÍTEK NA VÝLETĚ

V rámci čtení s porozuměním nás provází kniha Bohumila Říhy - Vítek na výletě. Dočetli jsme se o našem novém kamarádovi Vítkovi, kterému bylo šest let a jede na výlet do Prahy ke své tetě. Cestu vlakem musí zvládnout úplně sám ! Zvládne to ?  Aby si koupil jízdenku, musí umět počítat. My to již umíme a Vítek také, protože rád počítá hvězdy a chce se stát hvězdářem. Koho dalšího ve vlaku potká, než dojede k tetě, co všechno zažije a uvidí - to se brzy dozvíme.

 

PLYNUTÍ ČASU

Jdeme do finále ! Ve třídě máme "červencový kalendář", který nám ukazuje, kolik pracovních dní nám zbývá do prázdnin a tolik očekávaného léta, na které se moc těšíme. Na každý den nás tak čeká jedno písmenko, které nás celým dnem provází, číslovka, kterou již známe, umíme ji rozložit - třeba-  na dvě různá čísla, porovnat, které je větší, menší..a spoustu dalšího. Od příštího týdne naše získané znalosti a vědomosti budeme potřebovat, protože se seznámíme s plynutím času v hodinách. Čas dětí plyne trochu jinak, než u dospělých, v tom nám musí pomáhat náš kamarád Vítek. Kdo to je ?

 

 

BESEDA SE VČELAŘEM

Dnes jsme měli besedu se včelařem. Včela medonosná nám není neznámá, ale dozvěděli jsme se spousto nového o tom, jak to chodí ve včelím úle, jak se máme zachovat v případě hrozby včelího útoku, a hlavně - nepřibližovat se ke včelám s banánem ! 

 

 
Další fotografie

ROZTANČENÁ ŠKOLA

 

V pátek k nám zavítala sportovní animátorka z projektového týmu "Roztančená škola." V tělocvičně děti cvičily a tancovaly za zvuků populární hudby, program byl náročný, ale všem se líbil.