I. L - březen
21.3. – Cestopisná přednáška s panem Coubalem
22.3. – Ředitelské volno
25.3. – Beseda se spisovatelkou
26.3. – Focení tříd
28.3. – Velikonoční prázdniny
25. 3.
Dnes nás navštívila paní spisovatelka Michaela Fišarová.
Seznámila nás se svou knihou Kanálníčci: Strašidla z podzemí a hned v začátku, jsme se dozvěděli jsme se, že strašidel je kniha plná.
Jednou z postav je Sliz Blemcavý, který je tak staré strašidlo, že se sotva pohne. Smrďouch se živí pachem z různých smrdutých věcí. Můra Vysávalka vysává energii z dětí, co v noci nespí a hrají počítačové hry. Tito tři hlavní hrdinové jsou strašidla z kanálu neboli kanálníčci, kteří spolu s dalšími tvory a bytůstkami žijí v podzemí.
21. 3.
Dnes na nás čekala další zajímavá přednáška s panem Coubalem, tentokrát o lidoopech. Dozvěděli jsme se, kdo to jsou lidoopi a čím jsou nám lidem podobní. Nyní už víme, že gorily nížinné jsou kriticky ohroženými primáty a fascinujícími lidoopy, jejichž existence a přežití záleží na nás všech.
15. 3.
Kdopak by se lišky bál? Třeba taková myš! Ale co když se tito dva přirození nepřátelé potkají v ráji? Tam už nikdo nemá hlad, a proto šelmy nechávají svou kořist na pokoji. Můžou se však spolu dva tak rozdílní tvorové skamarádit? A jak vlastně vůbec takový zvířecí ráj vypadá? A jak zní? Jaké to tam je?
To jsme se dnes dozvěděli v inscenaci pohádkové bajky, ve které se o smrti mluví tak, že se jí ani malý divák nezalekne.
14. 4.
Dnes dopoledne jsme věnovali tématu Velikonoce. Společně jsme si řekli, proč se Velikonoce slaví, povídali jsme si o tom, jaké známe zvyky a symboly. Další část dopoledne jsme věnovali velikonočnímu tvoření na jarmark.
8. 3.
Milé maminky, babičky, tetičky a kamarádky. Přejeme Vám krásný Mezinárodní den žen! :-)
7. 3.
Dnešní dopoledne proběhl projektový den na téma - čtenářská gramotnost. Společně jsme si vyprávěli, co je to pohádka. Jaké postavy v ní vystupují, jak pohádka končí. Každý z žáků řekl, jaká je jeho nejoblíbenější pohádka a proč. Povídali jsme si, že každá pohádka má svůj začátek, prostředek (zápletku) a konec.
Potom jsme si společně přečetli obrázkovou pohádku O veliké řepě. Děti zkoušely vyjmenovat, jak se postavy řadily za sebou. Poté každý žák sám v lavici rozstříhal postavy na jednotlivé dílky a lepil je za řepu. Když měli všichni hotovo, pohádku jsme si zahráli. Nejprve jsme zvolili řepu a ostatní žáci si vylosovali obrázek s postavou, který si nalepili na tričko.
V další části dopoledne jsme si přečetli Malou pohádku o řepě. Vysvětlili jsme si, co je to rým a žáci zkoušeli vymýšlet různé rýmy. V závěru hodiny děti dostaly grafomotorické listy – řepa jedním tahem, obloučky.
Poslední hodinu jsme se přesunuli společně s dalšími spolužáky do vedlejší třídy, kde proběhlo školní kolo recitační soutěže a byl vybrán žák, který bude naši školu reprezentovat.